Leta i den här bloggen

onsdag 4 april 2018

VECKA 8 - NITISKT STRÄVA VIDARE... OCH BRISKTOES!

VECKA 8 – Nitiskt sträva vidare… Och Brisktoes!

Nitiskt sträva vidare…
Tja, till denna vecka har det inte hänt så mycket. ”På fotfronten, intet nytt…”. Fram tills nu har jag känt och upptäck nya saker varje vecka. Denna vecka känns det som allt har landat och en grundläggande omställning har skett. Jag tror att det nu helt enkelt gäller att hålla i, att fortsätta med rörlighetsövningar varje morgon, att springa 10 minuter varje dag osv. Jag har helt enkelt inte så mycket nytt att förmedla. Kör på bara!

Nitisk var det ja… hmm… Jag måste erkänna att har inte hållit i ”10 minuter per dag” med löpningen. Men men, det gäller att inte ge upp. Några gånger sprang jag allt, nu gäller det att inte tappa sugen utan börja köra igen. Kanske på riktigt försöka haka på tanken ”Running Streak”, att inte släppa en enda dag (förutom vid sjukdom så klart) för en lång lång tid framöver. Kanske sikta på 10 dagar först, sedan 100, sedan 1 000 osv… Hoppas ni har bättre moral än jag, men men, jag jobbar på den. Utvecklas, det kan man göra hela livet!

Vinterskor
Lite har hänt sedan senast dock. Som siktet varit blev det ett par nya skor vid löning, ett par Joe Nimble Brisktoes! Visst är de snygga! Och jag tror de passar mig, sköna naturliga skor som andas. Originalsulan med något skum byttes ut som vanligt. Inte läder denna gång, utan ett par goa sköna fluffiga ullsulor. Tänkte att de passar ett par skor som blir lite mer vinterskor. Och mina bruna skor till kostym. Lätta och fina. Och visst är sula sååå snygg…! Måste säga att jag är svag för den även om man inte ser den.




Lycka till och hörs nästa vecka igen!

//Danne Bergman



PS. Jo, lite reflektioner har jag trots allt. Vad svårt jag börjar få för att sitta på en vanlig stol. Det känns helt onaturligt, mycket skönare att sitta på huk eller stå eller ligga eller… annars får man ont i ryggen, speciellt i axlarna som jag haft nästan kroniskt ont i. Har försvunnit tills jag satte mig på en stol igen… DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar

#64RD: Addict - Den funktionella skon

Addict - Den funktionella skon Det var i april tidigare i år som jag först fick höra talas om den sko som skulle revolutionera ...