Leta i den här bloggen

söndag 15 april 2018

VECKA 9 - VÅRSTÄDNING! Dvs bot och bättring...

VECKA 9 – VÅRSTÄDNING! Dvs bot och bättring…

Vårstädning, dvs bot och bättring…
Aaah, 66 dagar innan en förändring rörande träning blir en vana. Några dagar kvar mao… Jag tror jag få sikta på Running streak tom Midsommar, och sedan bara fortsätta med en god vana livet ut. För det tar emot för mig i början. Det låter enkelt med 10 minuter löpning per dag, men trots alla positiva bitar med det är det ännu enklare att inte löpa även om jag vet att jag mår bra av det på alla sätt. Nåväl, bot och bättring, som en vårstädning för ens eget tempel, ens kropp och själ! När vi ändå rensar garaget, tvättar bilen, fixar cyklarna mm är det dags att ta hand om det egna templet också, kroppen och själen. Jag tror det viktiga är inte att man måste göra perfekt från början, utan att lära sig och inte ge upp utan sträva på. Så, nu blir det 10 minuter löpning per dag i härlig vårsol, härligt vårregn osv till midsommar minst!

Steget taget, igen! mot 10 minuter löpning per dag! Bara 65 dagar tills en vana…



Väldigt smidigt med Nimbletoes (ovan) till löpning och Parkour med barnen. Trailtoes är bra i skogen, som vardagssko mm, men boxen är inte så skön vid löpning för mig i alla fall. Nimble sitter på ett annat sätt. Men sedan kan jag inte förstå hur jag kan suga en så mycket vägdamm i skorna under löparrundan. Har aldrig varit med om något liknande! Bara att ta en fotbad för att bli av med allt damm. Det måste tyda på mycket god ventilation i sko med massor med luft som går in och ut! Det är ju bra för mig med varma fötter. Bara lite överraskad över allt damm... Men men, snart är dammet efter vintern borta och massor med grönt gräs att springa på istället.

Stel vid morgonbrasan
Rörligheten är på gång och blir bättre och bättre, men jag känner att det gäller att hålla i det. Varje morgon när vi tänder en brasa känner jag hur stelheten liksom krypet tillbaka under natten. Då är det bara att köra sina övningar så är man på banan igen. Inget kommer gratis, men det är inte så svårt att komma framåt heller. Bara att göra övningar och sträva på.

Glöm nu inte att ta hand om er själva så här i vårstädningen och låta den även omfatta er egen kropp och själ!


Lycka till och hörs nästa vecka igen!


//Danne Bergman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar

#64RD: Addict - Den funktionella skon

Addict - Den funktionella skon Det var i april tidigare i år som jag först fick höra talas om den sko som skulle revolutionera ...