Leta i den här bloggen

torsdag 27 september 2018

#46: Mina skor - Luna Sandals (Venado 2.0)


När jag sitter nu och skriver detta inlägg så spretar jag fritt med mina tår. Det är en frihetskänsla att endast kunna röra tårna hur jag vill och anpassa dem efter olika underlag. Samma frihetskänsla infinner sig i mina Luna Sandals (Venado2.0). Dessa lättviktare förtjänar sin plats på prispallen för en extrem skön frihetskänsla och väldigt omtyckta sandaler. Sedan "Barfota Ted" McDondald (Born To Run) grundade just Luna Sandals har dessa sandaler fungerat både på promenaden såväl som på löp- och vandringsturen.

Det är viktigt att bli kompis med dem först – precis som med alla skor. Gå med dem i början. Känn efter hur nära dina fötter kommer till marken. Börja därefter småjogga lätt med dem för att senare utveckla till en skön och fin löpning. I och med att de är så fria för tårna känner du vinden emot dina tår. Inte som obehag utan som ett tack från dina fötter. Första gången jag sprang med mina sandaler var det minus tio grader och snö ute. Jag hade då på mig mina Injinji Trail, som fungerade ypperligt bra. Det såg säkert underligt ut men det är sällan jag sprungit så lätt.

Sulan är utformad från bildäck och remmarna från bilbälte så det blir naturligt att skorna håller sig på plats för dina fötter. Stänk lite vatten på dem och de kommer sätta sig ännu smidigare mot din hud när du går/springer med dem. Mina Luna Sandals är storfavoriter i skohyllan. Oavsett väder så fungerar de att springa med. En fröjd för fötterna, helt enkelt.




/Rickard

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar

#64RD: Addict - Den funktionella skon

Addict - Den funktionella skon Det var i april tidigare i år som jag först fick höra talas om den sko som skulle revolutionera ...