Leta i den här bloggen

fredag 2 februari 2018

#24: Tankar och reflektioner efter Hemmaträning 60-dagar

Min hemmaträning är nu avklarad efter 60 dagars kontinuitet. Det känns skönt att inte ha något på schemat varje dag att utföra, samtidigt som jag faktiskt saknar det. Att varje dag utföra någon typ av träning har gjort mig medveten om att jag verkligen behöver det, att det är bra för mig. Jag håller igång min kropps rörelser och styrkor samtidigt som jag får en tydlig rutin för sådant jag tycker är bra för mig. Visserligen har det funnits dagar jag frågat mig själv vad detta kommer leda till. Då har jag också tänkt på att jag har ett mål. Jag ska klara av det och sedan kan jag svaret på min fråga. Dessa dagar har varit värdefulla och jag kommer sannerligen sätta igång med dem igen – inom en snar framtid.
Samtidigt vill jag inte gå helt tillbaka till start utan gärna fördjupa mig i några rörelsemönster och utmana mina leder på nytt. Människan tenderar ofta (har jag hört) att finna nya utmaningar och sträva framåt. Förändring ligger högt på listan och utvecklingar är positiva ting. Hädanefter så kommer jag börja med övningarna från fotskolan jag deltog i höstas på och köra de några veckor. Jag känner att ett uppehåll från denna hemmaträning är på sin höjd men att fortsätta med någon typ av träning varje dag kommer göra mig gott. Med fotskolan kan jag fokusera på mina fötter samtidigt som jag kommer ge mig ut och börja med löpträningen igen. Dags att arbeta med fötterna igen.
Jag vill än en gång tacka Martin, Niclas och Magnus på Freefoot (Vegagatan 54) för att ni finns där för att ventilera tankar, hjälpa till med övningar och visar ett enormt stort stöd för min personliga, individuella utveckling. Guld värda är ni!
Hemmaträningen har gjort mig mer rörlig kropp och leder och jag har kommit tillbaka till hur jag kände mig i början av min barfotakarriär – nyfiken på nya utmaningar med en kropp som orkar mer än den tror. Självförtroendet höjs när jag klarar mina mål och lär mig samtidigt att aldrig ge upp. För det är just det som gäller. Ge aldrig upp så kommer du lyckas med det du strävar efter, förr eller senare. 
Även om vädret inte tilltalar varje dag så finns det inget som är så enkelt som att släppa allt och springa (för mig). Utrustning har jag för mycket av (haha) och möjligheter i oändlighet. När jag dessutom kommer arbeta med mina fötter känns det inte mer än rätt att få låta de ha lite kul i och med löpningen. Självklart är det bra att börja i liten skala och inte sätta igång med långpasset på en gång, det vore galenskap.
Nya utmaningar, förutom fotskolans övningar, kommer sakta smyga sig fram i och med att våren närmar sig och träningen ute blir allt mer tydlig. Då pratar jag om balans- och kroppsträning och långdistanslöpning. Det finns alltid i bakhuvudet flera träningsformer jag skulle vilja pröva, men var sak har sin tid och just nu är jag nöjd med att ha klarat 60 dagar med hemmaträningen. Nu ska jag njuta!
2018-02-02 20:07

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar

#64RD: Addict - Den funktionella skon

Addict - Den funktionella skon Det var i april tidigare i år som jag först fick höra talas om den sko som skulle revolutionera ...