Leta i den här bloggen

torsdag 17 maj 2018

#36: Personliga reflektioner innan varvet med stort G

Snart är det dags. Loppet med stort G tar sin början och Göteborg fylls utav energiska och förväntansfulla löpare som springer ner för gatorna. I dagarna har jag börjat fundera på hur många år jag sprungit loppet och kommit fram till att detta blir mitt femte år på varvet. Tiden har varierat genom åren och jag har gjort en liten summering nedan för hur det har gått samt vilka skor jag sprungit i. Jag har alltid haft den ödmjuka målsättningen att ”hamnar jag under två timmar så är jag nöjd.” Detta för att inte pressa mig för mycket. Än så länge har jag lyckats med det och känner mig nöjd. Eller nja, förra året var jag väl inte så munter då det blev mitt sämsta lopp hittills men med tanke på förutsättningarna där jag tränat alldeles för lite så ska jag nog vara glad att jag inte bröt över huvud taget. 

• 2014: Tid: 01:47:33h        Skor: Brooks Ghost 5
• 2015: Tid: 01:41:38h        Skor: Brooks Ghost 5
• 2016: Tid: 01:49:11h        Skor: Brooks Glycerin 13
• 2017: Tid: 01:54:51h        Skor: Brooks Glycerin 13

Förhoppningen i år blir som tidigare att ta mig runt varvet. Inga måsten om att fixa loppet på så och så många minuter utan Göteborgsvarvet för mig handlar ofta om glädje att få springa med likasinnade och få uppleva naturen omkring. Så när folk frågar mig hur jag tror det kommer gå, svarar jag kort och enkelt att ”det kommer gå bra” för det är min tanke. Inte springer jag för att det ska gå dåligt om ni förstår hur jag tänker.  

Om några dagar kommer jag för första gången (på ett Göteborgsvarv) springa i mina (Joe Nimble) NimbleToes som jag köpte vid Freefoot. Det ska bli spännande att se hur skorna anpassar sig med asfalt. Tidigare har jag sprungit Lidingöloppet 30 kilometer med just NimbleToes och där blev resultatet bättre än förväntat. Så lite tänker jag att om det fungerade bra Lidingöloppet så bör Göteborgsvarvet inte bli några problem. Efter loppet kommer jag skriva en summering hur det gått utifrån mina personliga reflektioner. Håll ögonen öppna efter nästa inlägg.

Förresten, imorse anmälde jag mig till Göteborg Maraton 2021! Snacka om morot om att ta löpningen till nya nivåer. Ser väldigt mycket fram emot det loppet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar

#64RD: Addict - Den funktionella skon

Addict - Den funktionella skon Det var i april tidigare i år som jag först fick höra talas om den sko som skulle revolutionera ...