Leta i den här bloggen

måndag 7 maj 2018

V13 - FRIA FÖTTER PÅ RIKTIGT!

ÄNTLIGEN! FRIA FÖTTER PÅ RIKTIGT!
Nu har den ÄNTLIGEN kommit, värmen! Och den härliga våren! Jag får en känsla av att det är väldigt många fler som nu försiktigt börjar känna på hur det är med fria fötter på riktigt. Visst är det en speciell känsla att gå "Barfota utan strumpor och skor"!? Tänk lite på hur ni går på gräset, visst är det så/känns det som om tårna liksom vill ta tag i, och krama gräset när man går. Det är som tårna griper tag i marken för varje steg, helt omöjligt med skor gå men så självklart när man är barfota. Jag tänkte mest ha mina Nimbletoes för löpning men jag tror de även kommer att bli mina vardagsskor, eller kanske det är dags att helt gå över till sandaler för 5-6 månader. Jag tänkte skaffa ett par Luna Original Flaco (tror jag de heter). Har en känsla av att de + helt utan skor mm kommer att bli favoriterna framöver. Jag har gått mycket i mina trailskor som är riktigt sköna men lite varma och "boxiga". Bra för skogslöpning / höst & vinter men nu får de nog vila ett tag. Får åka förbi Freefootbutiken och se vad de har för sköna och snygga skor inne. Det roliga är att nu vill frun också ha skor... Har försökt övertala barnen att de också borde ha bra skor men har en bit kvar med lillgrabben innan vi är hemma där.

I sanning fria fötter!




Man ser hur skönt breda Nimbletoes är men också att det är nog ett tag innan foten återfått sin ursprungliga form. Nåväl, omställningen är påbörjad och kommer att fortsätta, "Bättre och bättre dag för dag!"


Då var också ståbordet på plats igen = värken i ryggen bortblåst och likaså värken i nacken. Tänk vad lite rörlighetsövningar och att använda kroppen på ett naturligt sätt kan ge! Löpning 10 minuter per dag rullar på, lite cykling också, väldigt lite men ändå. Visst är det som att man lever upp och kommer igång igen denna perioden. 

Imorgon får det som sagt bli en tur förbi Freefoot för att så tips om lite övningar och ett par sandaler. Återkommer nästa vecka med vad det blev och tips på workshops mm som de kan hjälpa till med. Skönt med en butik som har som syfte att få folk att må bra! 


Lycka till!

Och hörs nästa vecka!


//Danne Bergman

PS. Och visst är det kul att se alla löpare ute inför Göteborgs Varvet! Någon som skall springa barfota / barfotaskor? Vore kul att höra lite om det. Ha sköna löprundor! DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar

#64RD: Addict - Den funktionella skon

Addict - Den funktionella skon Det var i april tidigare i år som jag först fick höra talas om den sko som skulle revolutionera ...